COHEN-HENKINEN PÄIVÄLLINEN LAUANTAINA 1.9.2012
Leonard Cohenin konserttiin on tulossa aikamoinen määrä Leonard Cohen Forumin jäseniä myös muualta Euroopasta. Heille ja asiasta kiinnostuneille suomalaisille on tarkoitus järjestää muutakin ohjelmaa, mm. käynti taidenäyttelyssa Porvoossa (kts. seuraava kohta) sekä illallinen Helsingissä lauantaina 1.9.2012. Jotta voisimme varata sopivan tilan illallista varten, osanottajamäärä pitää pystyä määrittämään mahdollisimman tarkasti. Siksi pyydän lähettämään minulle sähköpostia, jos olet tulossa mukaan. Illallinen alkanee kello 19-20 tienoilla. Koska ravintolat ovat lauantaisin hyvin varattuja, saatamme pyrkiä varaamaan jonkin etnisen ravintolan kokonaisuudessaan yksityistilaisuutena. Tarkoitus on kutsua myös Leonard Cohenin bändin jäsenet mukaan. Etukäteen on kuitenkin mahdotonta tietää, kuinka moni (jos kukaan) heistä tulee paikalle; se riippuu myös kiertueen matkaohjelmasta ja asianomaisten tarpeesta rauhalliseen lepäilyyn hektisen ohjelman keskellä! Mukaan ilmoittautuneille lähetämme tarkemmat tiedot hyvissä ajoin.
LEONARD COHENIN TAIDENÄYTTELY PORVOOSSA JA ADAM COHENIN ESIINTYMINEN AVAJAISTILAISUUDESSA 30.8.2012
Seuraavaan olen kopioinut eilen saamani lehdistötiedotteen.
Olen juuri saanut Hannalta seuraavat lisätiedot: Avajaistilaisuudessa 30.8. esiintynee Adam Cohenin lisäksi myös suomalainen artisti. Konserttiin on pieni pääsymaksu ja sen yhteydessä on mahdollista tutustua seuraavana päivänä avautuvaan näyttelyyn.Yleisön rakastama kanadalainen laulaja ja lauluntekijä Leonard Cohen on myös kuvataiteilija. Taiteilijan Suomen konsertin kunniaksi järjestetään hänen teostensa näyttely Porvoon Taidetehtaalla 31.8.-23.9.2012. os. Läntinen Aleksanterinkatu 1.
Vuonna 1934 Montrealissa syntynyt kanadanjuutalainen Leonard Cohen tuli alun perin tunnetuksi ja palkituksi runoilijana sekä kirjailijana. Kuvataiteilija Cohen kuvaa mielellään ihmisiä ja esineitä elämänympäristöstään. Tuolit, hedelmävadit, kynttilänjalat, kaupunkimiljööt siirtyvät hänen kuviinsa. Oman ryhmänsä muodostavat ilmeikkäät omakuvat.
Näyttelyn avajaisten yhteydessä 30.8. järjestetään Leonard Cohenin hengessä musiikkituokio, jossa esiintyy mm. taiteilijan poika laulaja Adam Cohen.
Näyttelyn järjestää Galleria Hanna Kaarina. Lisätietoja: Hanna kaarina Syrjäläinen, puh. 040-55 29 083, galleria.hannakaarina@co.inet.fi.
Itse näyttely aukeaa siis 31.8. ja on avoinna päivittäin maanantaita lukuun ottamatta. Lauantaina 1.9. ja sunnuntaina 2.9. näyttely avautuu jo kello 11 (normaalisti klo 12). Vapaa pääsy. Kyseessä on myyntinäyttely, jossa on esillä yli 50 Cohenin työtä. Sisäänpääsy on maksuton. Tarkoitus on viedä ulkomailta LC:n konserttiin tulevat näyttelyyn luultavimmin sunnuntaiaamuna 2.9. Jos haluat tulla mukaan samassa ryhmässä, ilmoittaudu nyt minulle ja kerro kumpi päivä kävisi paremmin.
Jarkko
ja@nebula.fi